Kako poboljšati klupske finansije?

Lakše snalaženje kroz FM
Корисников грб
Džajo5
SFM Hall Of Fame
Поруке: 4111
Придружен: 15 Мар 2012, 13:37
Место: Žilina/Padina
Been thanked: 1 time
Status: Није на вези

Kako poboljšati klupske finansije?

Порука од Džajo5 » 17 Мај 2014, 20:39

[center]Kako poboljšati klupske finansije?[/center]
[center]Слика [/center]

Šta utiče na klupske finansije? Kako da budete u plusu bez varanja? Šta sve možete da uradite? Sve to možete saznati u ovom tutorijalu koji obuhvata savete za bolje finansije.

Kako vreme prolazi, važnost novca je sve veća i veća u fudbalu. Fudbal više nije samo sport, postao je i način života i biznis, zbog toga sve više novca ima u fudbalskom svetu. Dovoljno je samo uporediti iznose transfere pre nekoliko godina i sada. O davnijoj prošlosti da i ne pričamo. Naravno, nisu samo iznosi transfera u pitanju, radi se i o basnoslovnim platama koje imaju igrači.

Upravo zbog tih stvari, da li mi to hteli ili ne, moramo da kontrolišemo finansije u svom klubu kako bi smo bili uspešni i osvajali trofeje. Jer ukoliko hoćete dovesti najbolje igrače, potreban vam je novac. Ukoliko želite biti jedan od najboljih klubova na svetu, morate imati infrastrukturu, za koju naravno treba novac. Dolazimo do zaključka, ako želite da napredujete, vi i vaš klub, potreban vam je novac. Sigurno mislite, lepo je sve ovo, ali kako stvoriti taj preko potreban novac? Pomoću ovog tutorijala možete sve to saznati i krenuti napred sa svojim klubom.

[center]Plate igrača:

Слика [/center]

Jedna od najosnovnijih stvari koje možete uraditi ako hoćete da poboljšate finansije svog kluba su plate igrača. Plate morate držati ne na granici vašeg budžeta, nego što je više moguće ispod granice, naravno da time ne trpi kvalitet vaše ekipe. Razlog zbog kojeg je ovo potrebno uraditi, je što u velikoj većini ovo je najveći klupski izdatak. Postoje više načina kako da zadržite plate igrače na željenom nivou. U nastavku pominjemo verovatno 3 najbitnije stvari koje će vam pomoći da kontrolišete plate.

Ono što je najlakše, ali dosta igrača na to zaboravlja, je pravljenje strukture. Ovim se misli na raspodelu igrača po važnosti(ključni igrač, prvotimac, rezerva,...) i određivanje koliko igrača treba u svakom delu da bude, sigurno da vam nije potrebno 15 ključnih igrača. Sledeća stvar, koja je podjednako bitna, koji deo budžeta ćete iskoristiti na određene uloge. Dobro bi bilo da odrediti i koja je maksimalna plata koju ćete ponuditi određenim ulogama. Suma bi trebala da bude niža od najviše plate određene budžetom, jer mi hoćemo da budemo ispod budžeta. Kada ovo sve odradite, već ste na dobrom putu da plate držite na zavidnom nivou.

Sledeća bitna stvar koju mnogi igrači vole da iskoriste, naročito kada ne mogu ponuditi platu koju igrač traži, su bonusi i klauzule u ugovorima. Mnogi igrači i agenti će probati da u ugovor uključe bonuse i klauzule koje su za njih korisne, ali za vaš klub svakako nisu. Dve klauzule koje su jako nezgodne su ''match highest earner'' pomoću koje će se igraču uvek povećati plata na istu sumu koju ima najplaćeniji igrač u ekipi, i ''yearly wage rise'' pomoće koje se svake godine igraču poveću plata za određeni procenat. Ako uspete da zaobiđete ove klauzule, osigurali ste se protiv bilo kakvih iznenađenja prilikom dovođenja novih igrača ili na početku sezone kada može svaki igrač dobiti neočekivanu povišicu. Pored ovih klauzula obratite pažnju i na procente koje igrači dobijaju ukoliko ih prodate.

Zadnja stvar, ali naravno ne i najmanje bitna, je princip – ako nisu vredni para, nemojte ih uzeti. Ovim se misli na igrače za koje niste sigurni da vam trebaju a traže visoku platu. Ponekad igrači i agenti ne odstupaju od nekih zahteva i većina igrača prihvati te zahteva samo da bi dovela određene igrače. Ove je velika greška, naročito ako niste 100% sigurni da taj igrač možete doneti veliku prevagu na terenu ili da će se kasnije moći unovčiti. Ako niste sigurni a agent ne odustaje, bolje se vi povucite iz pregovora. Time ostajete bez igrača, ali ukoliko dovedete više igrača na principu plaćanja svega što agenti žele, možete gurnuti svoj klub u finansijsku katastrofu. Ovo važi i za igrače koji neće produžiti ugovor sa vašim klubom. Bolje je prodati igrača i dobiti barem neki novac, nego zadržati ga a plaćati mu enormnu platu i bonuse. Sa druge strane, vaš uspon će možda biti sporiji, ali ćete imati igrače koji žele biti u vašem klubu a ono što je najbitnije vaše plate će biti na željenom nivou.

[center]Transferi:

Слика [/center]

Preuzimanje kluba koji ima slabu ekipu, puno starih, preplaćenih igrača i bez transfer budžeta zna biti veoma frustrirajuće. Uzmimo npr. Milanske klubove, posebno Inter. Imate ekipu sa nekoliko fudbalskih legendi, koje su već u poznim godinama a plate imaju veoma visoke. Ni jedan od tih igrača se ne može prodati za neku dobru sumu a pored toga, malo koji klub će ih hteti što zbog godina što zbog visokih primanja. Time ne možete osloboditi ni budžet za plate a ni poboljšati transfer budžet. Pored skupo plaćenih igrača, imate ili manje kvalitetne igrače ili mlade igrače koji se još uvek nisu razvili dovoljno da budu nosioci igre. Znači, nemate koga da prodate kako bi ste stvorili prostor i novac za nove igrače a od vas se očekuju rezultati i to odmah. Naročito nije isplativo držati starije igrače u ekipi, jer su im plate nenormalne. Da ne dužim mnogo, evo šta možete uraditi.

Korak 1: Krenite iz početka

Prvi korak kada imate sličnu situaciju u klubu je da krenete od temelja. Što pre se otarasite igrača koji su stariji a imaju visoke plate. Ovim oslobađate budžet za plate, još ako dobijete neki novac, možete reći da ste dobili na lutriji. Iako novac koji dobijete nije visoka suma, ipak je više od ničega a najbitnije je da pogledate i koliko ste novca sačuvali time što ne morate da plaćate visoku platu. Ako imate igrača koji uzima 100k nedeljno, time ste sačuvali oko 5miliona na godišnjem nivou. Naravno, ovo je samo početak.

Korak 2: Traženje igrača

Razbacivanje sa parama rešava puno problema u FM-u, ali šta kada nemate novac za bacanje? Ukoliko imate samo limitirane finansije a potrebno je da popunite ''rupe'' u ekipi, vreme je za traženje dobrih a jeftinih igrača. Igrači koji su na transfer listi mogu biti jedna od opcija, ali malo kad ćete tamo naći nešto vredno kupovine.

Naravno, jedno od najbržih i najjeftinijih rešenja je pozajmica. Umesto da pretražujete listu sa igračima za pozajmicu, štiklirajte ''unrealistic transfers'' i ''unrealistic fee paying loans''. Ovim ćete dobiti listu igrača koje možete dovesti na pozajmicu. Većina igrača je sasvim dobra da pokrije rupe. Iako su pozajmice velika pomoć, ipak vam trebaju vaši igrači na kojim možete u budućnosti zaraditi neki novac, nebitno dal prodajom ili rezultatima.

Ako vodite jedan od najslabijih klubova u ligi, nije dobra ideja da se ograničite samo na tu zemlju. Šaljite skautove izvan države i oni će naći dobre igrače. Naravno, skauti će vam većinom preporučiti igrače koji vam nisu dostupni. Tu dolazite vi i morate pretraživati igrače ''ručno''.

Pod ''ručnim'' pretraživanjem se misli da pregledate timove i igrače, otvaranje njihovih profila i gledanje atributa. Naravno, treba obratiti pažnju na godine, cenu kao i platu igrača. Naravno, ovo je veoma težak zadatak koji iziskuje puno vremena, ali vaše zadovoljstvo u tome može biti veća, naročito ako vi sami pronađete nekog igrača koji će vam postati glavni igrač. Ako su vaše finansije limitirane, naravno da nećete tražiti igrače po najjačim ligama. Ono što vam mogu preporučiti je traženje igrača po Africi, gde možete naći veoma jeftine igrače a kvalitetne. Pored Afrike, naravno svi znaju za južnu Ameriku koja je prepuna talenata, naravno ovi igrači su malo skuplji od onih iz Afrike. Pošto većina liga ima samo određeni broj strana u ligi, potrebni su vam i npr. EU igrači. Zemlje kao što su Danska, Norveška, Island, Hrvatska, Bugarska, Rumunija i ostale ''slabije'' države članice EU su dobar izvor jeftinih a kvalitetnih igrača. Ponavljam, nemojte biti lenji nego tražite igrače. Sigurno ćete naći barem nekoliko njih koji mogu značajno poboljašti vašu ekipu.

Ukoliko nećete da pretražujete sve ekipe, dovoljno je pogledati one bolje ekipe iz određene zemlje i u njima potražiti igrače. Ovim nećete pregledati sve igrače, ali takođe nećete izgubiti puno vremena. Preporuka je da se traže igrači od 18 do 26 godina. Kada pronađete neke igrače koji bi mogli da zadovolje vaše kriterijume, pošaljite skauta da dobijete još više bitnih informacija o igraču.

Često skaut oceni igrača lošije nego što bi ste očekivali, ali to ne mora da znači da je to loš igrač. Ukoliko ima potrebne atribute za poziciju na kojoj treba da igra, može biti dobar. Tu morate vi sami da odlučite, da li želite da rizikujete dovođenjem igrača na svoju ruku ili ćete pak poslušati vašeg skauta. Naravno, ukoliko je igrač iz slabije lige a nije potrebno platiti veliko obeštećenje i platu, možete ga dovesti, jer u slučaju da ne zadovolji, možete ga prodati a možda zaraditi koji euro.

Korak 3: Prodaja igrača

Bitno je da pokušate prodati igrača u svakom transfer roku. Iako je uigranost ekipe bitna, nama je cilj da održimo finansije u plusu. Procenite ekipu pred početkom svakog transfer roka i nađite 2/3 igrača koje možete prodati. Ukoliko dobijete ponudu veću od vrednosti igrača prodajte ga, naravno uvek možete probati da pregovarate i tražite više novca. Čak iako ne dobijete ponudu za njega, možete ga ponuditi klubovima. Igrače možete podelite u 3 grupe:

1. Igrači u godinama – kada igrač napuni 28 godine, možete polako početi da mu tražite zamenu. 29 godine je idealno vreme za prodaju igrača, jer su tad na vrhuncu karijere čime je njihova vrednost najveća i neće da pada. To bi značilo, da je kod vas odigrao tokom najboljih godina i sada je vreme da to unovčite. Što je igrač stariji to vrednost brže pada, naročito kada uđe u tridesete. Novac naravno treba pametno uložiti i naći mlađu a barem podjednako dobru zamenu.

2. Vrednost je veća nego što je igrač koristan – ovim se misli na igrače čija je vrednost puno veća od partija koje pružaju. Ukoliko imate ovakvog igrača a slabo vam igra, prodajte ga što pre. Pošto je precenjen, nađite adekvatnu zamenu za manje novca I poboljšajte svoje finansije.

3. Promašaj – Svi smo imali ovakve transfere, zar ne? Posle nekog vremena kada dovedete igrača, ako još uvek ne pruža partije koje se od njega očekuju, možete biti sigurni da nikad neće igrati kako od njega očekujete. Čest problem sa ovakvim igračima je da ih prodate. To je većinom jer ne odigraju dovoljan broj utakmica te je ovakve igrače teže prodati. Ako ovakvog igrača želite da prodate, morate planirati unapred i pre nego što ga stavite na transfer listu ili ponudite nekom klubu, stavite ga da odigra 5/6 utakmica za redom. Ovim ćete povećati interesovanje za njega.

[center]Stranci:

Слика [/center]

Stranci, pored toga što mogu značajno poboljšati kvalitet vaše ekipe, mogu imati i druge prednosti. Jedna od njih je da pomognu svojim zemljacima da se prilagode novoj ekipi i sredini. Ovim se prevashodno misli ukoliko novi igrač ne priča jezik zemlje u koju je došao, te mu njegov zemljak možete pomoći tokom perioda privikavanja. Naravno, ne treba kupovati igrača samo da pomaže nekom igraču kojeg dovedete, jer može postati nezadovoljan i mora da odigra barem nekoliko utakmica. Ukoliko je igrač srećan, on će bolje igrati i time pomoći klubu, takođe povećati svoju cenu. Ukoliko hoćete povećati prodaju dresova u njegovoj zemlji, dobro bi bilo da pronađete filijalu iz te zemlje.

Prodaja dresova je još jedan veliki razlog za kupovinu stranih igrača. Ako igrača kupujete čisto zbog finansijskih razloga, izaberite igrača iz neke velike države sa što boljom ekonomijom, npr. Kina, Japan ili Amerika su najbolji izbor. Kada kupite nekog poznatog igrača iz njihove države, prodaja vaših dresova u tim državama će automatski skočiti. Naravno, ako ste malo poznati klub, finansijska koristi od ovakvih stvari će biti značajno niža od poznatijih klubova.

Ovo nije direktno povezano sa finansijama, ali pre nego što dovedete puno stranih igrača, pogledajte pravila u vašoj ligi u vezi broja stranih igrača. Ukoliko vaši stranci neće igrati, njihova vrednost će brzo opadati samim tim će biti teže da ih prodate.

Još jedna bitna stvar je da stranci većinom imaju veća potraživanja, isto važi i za njihove agente. Imajte na umu ove stvari pre nego što se odlučite da kupite nekog stranca, jer možda među domaćim igračima postoji neko ko je podjednako dobar a koštaće vas manje.

[center]Balans:

Слика [/center]

Već smo došli do zaključka da je za uspeh potreban novac. Već smo pomenuli nekoliko stvari koje možete uraditi kako bi ste imali što bolje finansije. Pametna kupovina, pametna prodaja i naravno poboljšanje infrastrukture. Ponekad su ove stvari dovoljne za odličnu sezonu, ali ako ne pazite, finansije vam mogu potpuno uništiti sezonu.

Prva stvara kada gledate finansije vašeg kluba je da proverite projekcije i odakle dobijate novac. Ovo je veoma bitno, jer neki klubovi dobijaju velike svote od sponzora koji se mogu povući zbog različitih razloga. Na taj način možete izgubiti značajne finansije čime može uslediti bankrot klub. O ovome treba mislite uvek pre nego što se odlučite za bilo koju veliku promenu u klubu.

Druga stvar je ono što smo već pomenuli a to su ugovori igrača i klauzule. Ukoliko imate igrače sa visokim platama, probajte da ih prodate. Ako imate igrače sa nepovoljnim klauzulama, probajte im ponuditi novi, povoljniji ugovor ili ih prodajte. Preterano trošenje oba budžeta vas takođe može upropastiti.

Ukoliko hoćete da poboljšate infrstrukturu, uvek investirajte pametno. Planirajte na šta ćete potrošiti novac, da li na infrastrukturu ili kupovinu igrača. To znači da nećete kupovati igrače koji vam nisu preko potrebni, već samo one što vam trebaju a ostatak novca ćete uložiti u infrastrukturu. Slično je sa proširenjem stadiona ili građenjem novog. Ukoliko vaš stadion nije uvek ispunjen samo ćete baciti novac, koji ste mogli investirati u igrački kadar. Ako se pak ipak odlučite da poboljšate infrastrukutu, kao npr. trening uslove, proverite da li to vaš klub može priuštiti, jer za to su potrebni milioni koji vam više neće biti na raspolaganju. Ovo može biti veliki problem ukoliko vas zadesi veći broj povređenih igrača a pošto ste novac investirali u infrastrukturu nećete moći da dovedete zamene. Naravno, ni uprava vam neće pomoći pošto neće imati para.

Finansije možete proveravati svaki mesec, tek da proverite da li ima razloga za brigu. Ako ovo radite, nećete biti iznenađeni na početku sledeće sezona kada dobijete manji budžet za plate nego što ste imali a transfer budžet neće ni postojati. Ukoliko saznate na vreme da gubite previše novca, možete na vreme da reagujete. Postoje mnogi klubovi koji su pametnom finansijskom politikom postali uspešni u fudbalskom svetu. A verujte mi, uopšte nije prijatan osećaj kada morate da molite za novac, jer ste prethodno bezpotrebno investirali u infrastrukturu, koja vam se ne isplati.

Da sumiramo, morate pratiti svoj balans i budžete, morate znati koliko novca investirati u igrače i infrastrukturu takođe da procenite rizik. Uvek morate balansirati svaki deo finansija, jer ukoliko ne vodite računa o svemu, može doći do finansijskog kolapsa. Uvek je lepo kada imate dovoljno novca za igrače, infrastrukturu i ostale bitne stvari a naročito ako ste te uslove stvorili vi sami pomoću pažljivog trošenja.

[center]Reputacija kluba:

Слика [/center]

Ukoliko imate problema sa novcem a fali vam samo još malo da izborite promociju ili osvojite lige, sve to možete popraviti pomoću reputacije vašeg kluba.

Najpre ono što verovatno znate, ako je vaš klub poznat u svetu i imate mnogo navijača, imate veću reputaciju. To su klubovi kao Manchest United, Real Madrid, Barcelona i ostali veliki klubovi, koji zarađuju mnogo više novca od ostalih ekipa.

Pitanje je, kako iskoristiti reputaciju da poboljšate vaše finansije?

1. Prodaja dresova

Ako vaš klub ima veliku reputaciju, verovatno će imati mnogo navijača širom sveta. Što je veća reputacija, više novca zaradite od prodaje dresova. Naravno, čak iako vaš klub nema veliku reputaciju i dalje će zarađivati novac od prodaje dresova, ali ni približno nekim od najvećih klubova na svetu. Ako poboljšate vašu reputaciju, npr. osvajanjem nekog trofeja, poboljšaćete prodaju dresova, jer će više navijača pratiti vaš klub. Naravno, ne svi navijači će biti pravi navijači već navijači koji se odlučuju za trofejne klubove, ali to vas ne mora da zanima, jer ćete dobiti preko potreban novac.

2. TV prava

Postoje mnogi sportski kanali na svetu, Sky Sports, ESPN, Eurosport i ostali. Svi oni hoće da zarade novac, ali na koji način? Naravno time što će zakupiti TV prava i prenositi utakmice najboljih klubova. Ovde važi isti princip kao sa prodajom dresova. Što veću reputaciju imate, više ljudi će pratiti vaše utakmice i time ćete dobiti više novca od TV kanala, naročito kada igrate protiv klubova sa boljom reputacijom. Međutim, to ne znači da će manji klubovi ostati bez para. Ako dobro odigrate, npr. u kupu, možete dobiti solidan novac od TV prava, jer se većina utakmica iz završnice kupa prenosi na TV-u. Novac koji ćete dobiti za prenos u kasnijim fazama može biti veći, naročito ako igrate sa nekim poznatim klubom. Opet se sve svodi na to, što se uspešniji to više para dobijete.

3. Poseta na utakmicama

Veći klubovi imaju više prodatih ulaznica utakmicama jer imaju više navijača. Ako vodite jedan od najvećih klubova, očekujte da zaradite veliki novac od ulaznica. Naravno, ukoliko vodite neki manji klub, manje ćete zaraditi od ulaznica, iako ćete imate neki utakmice, npr. derbi ili dolazak većeg kluba, gde ćete ipak zaraditi solidno svotu novca od ulaznica. Pored toga, ukoliko igrate prijateljske utakmice sa najpoznatijim klubovima, tu ćete takođe zaraditi veliki novac, jer će mnogi ljudi biti zainteresovani da vide poznati klub u akciji.

[center]Poseta na utakmicama:

Слика
[/center]
Posećenost utakmica je veoma bitan deo FM-a, naročito ako hoćete da zaradite od prodaje karata. Ovo može biti posebno važno, ukoliko vaš klub igra u nižim ligama, jer je to maltene jedini način kako da zaradite više novca. Stvari koje mogu poboljšati posećenost su sledeće.

1. Pobeđivanje

Najlakši i najbolji način da poboljšate posećenost vaših utakmica je naravno pobeđivanje. Postoje mnogi ljudi koji će ''navijati'' za klubove, samo jer osvajaju trofeje i pobeđuju. Ako dobijete veći broj utakmica za redom, možete primetiti povećan broj prodatih ulaznica.
Ako vodite ekipu iz nižih liga, čija je prosečna posećenost oko 500 ljudi a onda zaredom dobijete više od 5 utakmica, može se desiti da vam na sledeće utakmice dođe i 100 ljudi više. Ovo se možda ne čini kao velika razlika, ali za klub koji igra u nižim ligama ta brojka može predstavljati potreban novac da se izbori promocija. Naravno, ukoliko izborite promociju, povećaćete reputaciju kluba i time privući još više ljudi na vaše utakmice.

2. Atraktivni fudbal

Ukoliko vaša ekipa igra atraktivan fudbal, to je takođe veoma dobar način da privučete gledaoce. Naravno, to nije uvek moguće, ali uvek možete probati, čak iako je za to potreban određeni kvalitet. Time se dolazi do zaključka, koliko su vaše utakmice interesantne ako se uvek branite i igrate spor fudbal?
Pod atraktivnim fudbalom se smatra brzi, napadački stil igre. Ovo je verovatno najbolji način kako da igrate atraktivni fudbal. Malo ko želi da vidi svoju ekipu kako se brani na svojoj polovini i pokušava dugim loptama da organizuje kontra napad. Ljudi hoće lep i elegantan fudbal.

3. Kapacitet stadiona

Ukoliko se posećenost na vašem stadion ne povećava srazmerno sa vašim uspesima, proverite kapacitet vašeg stadiona. Ako budete imali 95% ispunjen stadion, povećati prodaju ulaznica će biti veoma teško. U tom trenutku bi ste trebali razmisliti o proširenju stadiona ili građenju novog. Ovo je ostvarivo naročito ukoliko ste izborili promociju ili osvojili neki trofej, jer ćete dobiti novčanu nadoknadu za to. Naravno, imajte na umu koliko će vam se uloženog novca vratiti, jer ukoliko investirate veliku svotu novca, koju nećete moći iskoristiti na igrački kadar, a vratiće vam se samo mali deo toga, možda je bolje da sačekate kako klub ne bi ugrozili finansijski.

[center]Filijale:

Слика[/center]

Šta su filijale? Filijale su klubovi sa kojima ste povezani, pomoću kojih dobijate određene benefite. Ovde se govori o vezi matičnog kluba i filijale.

Postavlja se pitanje kako filijale poboljšavaju finansije i koje benefite donose. Benefita je više. Glavna prednost je što matični klub pozajmljuje igrače filijali bez troškova, jer će tako steknuti potrebno iskustvo. Ukoliko ste u ovoj vezi vi matični klub, vaša finanijska korist neće biti odmah vidljiva, nego posle nekog vremena kada se ti mladi igrači koje šaljete na pozajmicu razviju i kada im se vrednost poveća. U slučaju da ste filijala, dobijate mlade, većinom dobre, igrača na pozajmicu i time štedite novac koji bi ste morali platiti vašim igračima. Takođe, verovatno će biti male novačane nadoknade od strane matičnog kluba. Iako mala nadoknada, ukoliko ste klub iz nižih liga to može značajno poboljšati finansije.

Još jedan benefit ovakvih saradnja je i odigravanje prijateljskog meča pre početka nove sezone. Ovo je korisno ukoliko ste filijala, jer dolazak boljeg i poznatijeg protivnika će značiti veću posećenost te utakmice a time ćete dobiti i više novca. Sa druge strane, dolazak vašeg kluba, ukoliko ste matični klub, može povećati vašu popularnost u ovom regionu i doneti nove navijače.

Do sada smo većinom pričali koji su benefiti za slabije klubove, ali da se osvrnemo i na jače klubove. Postoje filijale koje će vam značajno povećati prodaje dresova. Tu se pre svega misli na filijale iz drugih država, jer će se ovom saradnjom povećati vaša popularnost u tim državama i prodaćete više dresova, time naravno značajno povećati vaše finansije.

Najbolje vreme za traženje filijale, je posle nekoliko uspešnih sezona i kada imate više mladih igrača u ekipi, kojima je potrebno igračko iskustvo. U ovom slučaju će vaša uprava biti voljnija da potraži neku filijalu. To znači da ćete imati mogućnost da te mlade igrače pošaljete u filijalu da steknu iskustvo a filijale će dobiti dobre, mlade igrače koje ne mora da plaća.

Ako sa druge strane tražite matični klub, dobro vreme za dobijanje jednog je kada su vaše finansije limitirane a potrebni su vam igrači. Ovim dobijate malu nadoknadu, ali još bitnije je da ćete dobiti kvalitetne igrače koje ne morate plaćati.

Kada imate nekoliko izbora za matični klub, najbolje je da izaberete klub koji ima solidnu omladinsku školu i solidne mlade igrače. Opet, morate obratiti pažnju i na reputaciju tog kluba, jer ako je prevelika razlika u reputaciji i ligi, ti mladi igrače neće hteti doći na pozajmicu kod vas. Sa druge strane, poznatiji klubovi će platiti veću nadoknadu za saradnju i doneti više prodatih ulaznica kada budete igrali prijateljske mečeve.

[center]Prijateljske utakmice:

Слика [/center]

Za slabije klubove, naročito iz slabijih liga, novac može predstavljati ozbiljan problem, čak i kada osvajate domaće trofeje. Time nemate valjan način da zaradite neki ozbiljan novac.

Šta možete da uradite da ovo promenite? Jedan od najsigurnijih načina je da dovedete svetski poznati klub sa najbolji igračima i odigrate sa njima prijateljski meč.

Za klub kojem je novac prekopotreban, igranje prijateljske utakmica sa nekim od najboljih svetskih klubova može značiti značajnu finansijsku injekciju. Ovde se naravno misli na broj prodatih karata, ali i na podizanje morala navijačima koji će biti voljniji da dođu na utakmice sa domaćim ekipima. Time ćete dobiti još više prodatih ulaznica u ligi i mnogo bolju podršku od navijača.

Još jedna stvar koja može poboljšati finansijku dobit od ovakvih utakmice je mogućnost zakupa TV prava. Svi vole da gledaju najbolje svetske klubove a TV kuće su voljne da plate za prenos. Ovim dobijate ne samo novac, nego i povećanje reputacije jer će vaš klub odigrati čitavih 90 minuta pred kamerama protiv svetski poznatog kluba.

[center]Osvajanje trofeja:

Слика [/center]

Osvajanje trofeja može biti jedan od najbitnijih prihoda, kako za velike tako i za male klubove. Postoje više načina na koji osvajanje trofeja pomaže klubu. Prvo, naravno, je zbog finansijskih nagrada koje osvajanje trofeja donosi. Nagrade su naročito značajne za klubove iz nižih liga, koji osvajanjem neke niže lige ili malo boljih igara u kupu mogu dobiti solidnu svotu novca. Naravno, za veće klubove ove nagrade nisu toliko bitne, kao npr. prihod od ulaznica ili TV prava. Izuzetak može biti naravno neko kontinetalno takmičenje gde se mogu osvojiti visoke nagrade čak i za najveće klubove.

Sledeća stvar je osvajanje lige ili kupa, kada to nije bilo planirano i premašili ste očekivanja uprave. Ovo može značiti da će uprava biti voljnija da vam da više novca za plate i transfere, jer imaju puno poverenje u vas. Time, vaš klub može da parira i jačim klubovima, čak iako nema dovoljno novca, jer veruju da ćete vi opravdati uloženi novac.

Osvajanje trofeja ne mora direktno da utiče na finansije u klubu, ali može indirektno. Uzmimo za primer da osvajanje trofeja povećate reputaciju. To znači da će se prodati više dresove, više prodatih ulaznica i veća vrednost igrača, što opet znači više novca za vaš klub. Kao što smo rekli, ovu su stvari koje konstantno poboljšavaju finansije i što više novca zaradite na njime, to je vaš klub stabilniji.

Pored toga, ako ste uspešan klub koji osvaja trofeje, više igrača će biti zainteresovani da dođu kod vas i time pomoću da osvojite još više trofeja i postane još bolji klub. Trofeji povećavaju cenu vaših igrača pa možete da zaradite više novca prodajom. Ne treba zaboraviti sponzore, koji će sigurno platiti više novca nekom uspešnom klubu i time još više doprineti finansijskoj stabilnosti.

Da sumiramo rečeno, osvajanje trofeja ima kako direktni tako i indirektni uticaj na klupske finansije, zbog više razloga. Mada, ne morate puno da razmišljate o uticajima trofeja, dovoljno je da ih osvajate. :)

Пошаљи Одговор

Повратак на “Tutorijali '14/ Tutorials and How to play FM '14”